Eftersnack AIK-TIK: Persson och #37 Johansson



Efter AIK:s fjärde raka triumf mot Timrå var det avslappnade miner i hemmalagets omklädningsrum. AIK:s assisterande tränare Gunnar Persson tyckte att det var en jobbig match som ändå reddes ut till en 3-1-seger.

– Det kändes på förhand som en "måstematch" vilket jag tror hämmade oss lite grand. Timrå skapar egentligen inte så många chanser, men när de väl trycker på så blir det riktigt farligt istället.
Vi har haft tur och mött Timrå vid rätt tillfällen när de har haft folk borta medan vi har kunnat mönstra ett slagkraftigt lag, sade han appropå att flera av AIK:s tidigare indisponibla spelare börjar komma tillbaka i uttagbart skick.

– Senast mot Linköping gjorde vi en bra match även om vi förlorade och den positiva känslan hade vi i laget bestämt oss för att ta med till Timråmatchen.
Gunnar Persson lyfter fram kedjan med Oscar Steen och tvillingarna Ahlström som en riktigt bra kedja för dagen.
 – En spelsugen formation som är finurliga och som spelade med stor rörlighet idag. En annan spelare jag vill lyfta fram är Stefan Johansson.

Stefan gjorde det så viktiga ledningsmålet fram till 2-1 när det gått drygt sex minuter av tredje perioden.

– Vi kommer i en tre mot två-situation, Victor Ahlström skjuter ett skott som målvakten räddar men som jag kan slå in returen på, beskriver Stefan målet.
Han spelade som vanligt backpar tillsammans med Fredrik Carlsson och stod för en stabil insats matchen igenom och backparet hade plus två i plus/minusstatistiken.
– Jag och "Fish" har spelat tillsammans länge och känner varandra väl ute på isen. Jag försöker ta för mig framåt offensivt också och det känns tryggt när Carlsson täcker upp bakåt. Samarbetet och kommunikationen med Bjurling fungerar också riktigt bra trots att han bara spelat några matcher. Han skriker mycket vilket gör att man hela tiden vet vad som händer runt omkring en.
– Vi hade med oss en positiv känsla från Linköpingsmatchen senast, trots förlust där kunde vi ändå ta med oss det spelmässiga och spinna vidare på det mot Timrå, avslutar Stefan.
AIK är nu spellediga fram till och med lördag då vi åter gästar Cloetta Center och Linköpings HC.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0