Pavey nobbar slutbudet från AIK



Kenny Pavey har nobbat AIK:s slutbud - och båda parter bekräftar nu att mittfältaren ser ut att lämna klubben.
- Det ser ut så. Vi hade gärna velat ha Kenny kvar vilket vi också visat i kontraktsförslaget, säger sportchefen Jens Andersson.
- Jag har tackat nej till deras bud, säger Pavey. 

Kenny Pavey, 31, har varit i AIK sedan 2006 och blivit en stor publikfavorit hos fansen, främst på grund av sin uppoffrande spelstil ute på planen.
För en tid sedan kom också uppgifter om att han skulle ha skrivit på ett nytt tvåårskontrakt.
Men SPORT-Expressen­ kan nu avslöja att Pavey tackat nej till AIK:s slut­bud, där han var erbjuden ett tvåårskontrakt med en lönesänkning på drygt 5 000 kronor.

Bekräftar flytten
Båda parterna bekräftar nu att han är på väg bort från klubben, då engelsmannens kontrakt går ut efter säsongen.
- Han har tackat nej till det bud som vi gett till honom, det är helt korrekt, säger AIK:s sportchef Jens Andersson.

Har ni några planer på att ändra budet?

- Nej, utan vi har konstaterat att budet som vi gett honom är det vi kunnat erbjuda utifrån våra ekonomiska ramar.

Innebär det att han lämnar AIK?

- Det vet vi inte ännu, men i nuläget ser det ut så.

Hur ser du på det?

- Det är så klart tråkigt. Vi hade gärna velat ha Kenny kvar och det har vi också visat med det här kontraktsförslaget.
- Men samtidigt är det upp till spelaren. Det är svårt att tvinga en spelare kvar.
Pavey bekräftar också att han tackat till det bud som AIK gett honom, men är i övrigt fåordig.

"Jag har tackat nej"
- Jag har tackat nej till kontraktsförslaget de gett mig. Jag har inte hört något sedan dess.

Om AIK inte kommer tillbaka med ett bättre förslag lämnar du klubben då?

- Jag vet inte. Jag ska göra det som krävs av mig sedan får vi se vad som händer efter säsongen.
AIK:s scoutingchef Björn Wesström:
- Vi har erbjudet Kenny ett avtal utifrån vår ekonomi och det är att erbjudande som vi är stolta över.

Kan det bli aktuellt att ni kommer tillbaka med ett annat, bättre förslag?

- Vi håller inte på och spelar poker när vi förhandlar med våra spelare. Antingen så ­skriver han på kontraktet eller så gör han det inte.
- Det är inte svårare än så.

Artilken finns även att läsa här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0