Agenten: Tror Pavey lämnar


Tackar för sig?
Trotjänaren Kenny Pavey kan snart ha gjort sin sista match i AIK-tröjan.

Två klubbar är intresserade av AIK:s tuffe mittfältare

Kenny Pavey är på väg bort från AIK.
Två klubbar, en i Danmark och en i Grekland, har lagt fram konkreta förslag, enligt hans agent.
– Jag tror inte att Kenny blir kvar i AIK, säger Jozo Palac.

Han har spelat i klubben sedan 2006 men snart kan trotjänaren Kenny Pavey försvinna från AIK. Engelsmannens kontrakt går ut och förhandlingarna om en förlängning går trögt.

– Jag tror inte att han blir kvar i AIK, faktiskt, säger Paveys agent Jozo Palac.

AIK har erbjudit ett år?
– Ja, precis, inte så mycket att hänga i granen. Varför vill man skriva ett ettårsavtal? Han ska inte sluta spela fotboll om ett år. Hade han velat det hade det inte varit något snack.

"Enkel matematik"
– Det är enkel matematik: AIK måste visa att de tror på Kenny. De måste visa lite muskler. Som det är nu så deffar de istället för att bygga. Det är inte ens så att musklerna ser likadana ut – de deffar. Jag kan inte förklara det bättre än så.

Enligt Palac har två klubbar, en från Danmark och en från Grekland, diskuterat med honom om detaljerna i ett kontrakt.

– Jag håller på att jobba på det nu. Det kan hända saker snart, säger han.

AIK:s sportchef Jens Andersson menar, tvärtemot Jozo Palac och Kenny Pavey själv, att man inte alls har diskuterat ett ettårskontrakt.

"Man vet aldrig"
– Vi har inte pratat om något ettårskontrakt. Men vad vi pratat om vi jag inte kommentera. Det jag kan säga är att vi för förhandlingar, båda har ambitionen att han ska vara kvar i AIK.

Ordnar ni det?
– Det vet man aldrig i en förhandling.

När ska ni prata nästa gång?
– Vi får se, vi har inte bestämt tid för möte. Kenny pratar jag med från och till men vi ska träffa agenten snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0