Grekisk klubb vill värva Pavey


Möte i veckan Kenny Paveys agent tror att en affär är möjlig.

Engelsmannen inte överens med AIK

AIK och Kenny Pavey har inte kommit överens om en förlängning av kontraktet som går ut.Nu rycker en grekisk klubb i engelsmannen.
– Jag har ett möte med dem i veckan. Det kan nog bli en affär, säger agenten Jozo Palac.

Kenny Pavey kan vara på väg bort från AIK. 31-åringens kontrakt, som går ut efter säsongen, har inte förlängts och enligt agenten Jozo Palac finns det en grekisk klubb som visar ett starkt intresse.
– De är jävligt intresserade, jag har ett möte med dem i veckan. Det kan nog bli en affär, säger han.
Palac, som inte vill berätta vilket lag från Grekland som det handlar om, säger att förhandlingarna med AIK går trögt.
– De har kommit med ett bud men det var inte så intressant. Det var ett flerårskontrakt, men AIK måste visa mer muskler.

Förhandlingar pågår
Kenny Pavey själv väljer dock att ligga lågt.
– Han (Palac) gör sitt jobb, men jag vet ingenting. Allt som har med mitt kontrakt att göra får han ta hand om. Jag koncentrerar mig på jobbet i AIK, säger han.
Enligt sportchefen Jens Andersson pågår förhandlingarna om en förlängning. Men det har aldrig presenterats något konkret förslag.
– Vi har inte hunnit visa några muskler än, för vi har inte pratat om några siffror. Men jag har pratat med Jozo och Kenny om ett upplägg.

"Vill behålla honom"
Att klubben vill behålla Pavey råder det i alla fall inget tvivel om.
– Han är en person som står AIK-idealen och visar AIK-hjärta. Vi vill gärna behålla honom över tid.

Är det inte lite sent? Om ni tror på honom så mycket – borde det inte vara klart då?
– Samtidigt har vi en ekonomisk situation att ta hänsyn till. Hade vi haft andra möjligheter så hade vi säkert agerat på ett annat sätt än vi gör idag. Det är nog svaret på din fråga.

Har ni hört från den grekiska klubben?
– Nej, han är spelare på utgående avtal, så de väntar säkert till han blir bosman-spelare i så fall.

Artikeln kan även läsas här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0