Pekas ut som Fasths ersättare


Julius Hudacek.

Slovakisk målvakt uppges aktuell för AIK

AIK har inlett jakten på en ersättare till Viktor Fasth, som ses som förlorad till NHL efter sin VM-succé. Enligt den slovakiska tidningen Korzár kan nästa AIK-keeper heta Julius Hudacek. Uppgifter till tidningen gör gällande att 22-åringen är på väg till Stockholm.

- Jag har något nytt på gång, men innan det är officiellt kommer jag inte att säga någonting. Först när parterna är överens kommer jag att säga något offentligt, säger målvakten till tidningen.

Hudacek säger även att affären bör gå i lås i slutet av månaden - när vissa saker har löst sig i klubben i fråga.

- Det beror inte på mig utan på målvakten som var i klubben innan. Det är lite trassligt.

Julius Hudacek blev slovakisk mästare med Kosice i fjol. Den här säsongen var han ligans främsta målvakt med en räddningsprocent på 93,6 och 1,79 insläppta mål per match. Han har erfarenhet av JVM-spel 2008, men har inte fått chansen i seniorlandslaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0