Inför HV71-AIK: #15 Rasti Pavlikovsky

 


Rastislav Pavlikovsky har imponerat i elitseriecomebacken. Med sina +12 är han bäst i AIK och tolva i hela Elitserien. Den lille slovaken, som för tio år sedan gjorde tre säsonger i HV71, är övertygad om att det blir poäng mot serietvåan. – Jag tror verkligen vi kan vinna mot dem. Vårt slutspel har redan börjat, säger "Rasti" till AIKhockey.se.

Tillbaka i Jönköping "Rasti", vad kan du säga om klubben?

– Det är en väldigt välskött förening. Jag är glad över mina år här och lärde mig mycket. Det var mina första år i Europa utanför Slovakien. Jag har en del vänner kvar här i Jönköping. Faktum är att jag ikväll (läs fredag) ska träffa min guddotter som bor här.

Tre förluster, varav två ganska stora, och en vinst mot HV71 den här säsongen. Hur vinner man på bortaplan mot ett stabilt topplag?

– Vi räds inga lag men måste vara på tårna direkt om vi ska ha en chans. Truppen är nästan skadefri och det är ett härligt "go" i laget. Vi ska spela aggressivt och åka mycket skridsko. Vi vet att vi kan slå alla lag men alla måste se till att ta ansvar ute på isen. Jag tror verkligen vi kan vinna mot dem. Vårt slutspel har redan börjat.

Vad tror du om chanserna till slutspel?

– Vi kan absolut nå dit. Vi har allt i egna händer. Det betyder också mycket att i nuläget ha full trupp vilket innebär att vi kan gå runt på mycket folk och orkar mer. Det är inte många matcher kvar i serien så det gäller att tömma allt som finns kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0